fbpx skip to Main Content
Zorgboerderij en Bewustzijnscentrum Vanuit Hart&Ziel
Heibloemdijk 1, 5688 JV, Oirschot 0657346257
3 Tips Om Beter Te Aarden

3 tips om beter te aarden

Jezelf aarden

Aarden, je hebt er vast wel van gehoord of heb je erover gelezen in onze blog over het eerste chakra. Misschien aard jij jezelf al dagelijks. Geaard zijn wil zeggen dat je eerste chakra verbonden is met de aarde zodat je lichaam in staat is om spanningen, prikkels en afvalstoffen af te voeren naar de aarde.

Wanneer je niet goed geaard bent dan kun je bijvoorbeeld spanningen vasthouden. Letterlijk spanningen vasthouden.

Je kan letterlijk hierdoor last krijgen van spierspanning in je lijf. Door een aardingsoefening door middel van een meditatie kun je deze spanningen naar de aarde sturen, waardoor de spierspanning minder wordt. Bij kinderen die niet goed geaard zijn, zie je dat ze vaak wat drukker zijn. Je hoort ze dan zeggen dat ze een vol hoofd hebben of zich overprikkeld voelen.

Nou weet je wat geaard zijn betekent en waar je last van kan hebben als je niet goed geaard bent, maar wist je al dat er verschillende manieren zijn om jezelf te aarden? Je kunt het doen via de meest bekende manier en dat is door een meditatie. Maar er zijn ook andere praktische manieren waardoor jij jezelf beter kan aarden.

3 tips om te aarden

1. Aarding meditatie
Een simpele manier om jezelf te aarden is door te mediteren en dit hoeft nog niet eens zo lang te duren. Als je dagelijks begint met deze korte meditatie dan zul je waarschijnlijk al snel merken dat jij je beter geaard voelt. Hoe vaker je deze meditatie hebt gedaan, hoe sneller je door deze oefening gaat.
Je kunt natuurlijk ook een andere meditatie doen op het eerste chakra, ook wel basischakra genoemd. Dit chakra zorgt ervoor dat je geaard bent.

Extra tip: Kun je niet goed in slaap komen? Ga jezelf aarden. Je bent dan met heel je aandacht en gevoel bij deze meditatie, waardoor je minder snel aan andere dingen denkt.

Wil je kennis maken met chakra's en een begin maken met leren healen?

Bij Cursus ‘Bewust jezelf ZIJN!’ ga je een mooie reis maken door de 7 hoofdchakra’s. Door middel van praktische oefeningen, meditaties, samen zijn, humor en plezier ga je op reis naar jezelf.

Je leert onder andere beter naar je eigen gevoel te luisteren, hoe je meer in balans komt en blijft, en je gaat aan de slag met jouw overtuigingen.

Daarnaast ga je ook een begin maken met leren healen, zodat jij je kind of je partner een healing kan geven als ze zich bijvoorbeeld onrustig voelen of pijn hebben.
Ga jij mee op reis?

2. Masseer je voeten (of laat masseren)
We weten nu dat er voetchakra’s op je voeten zitten, maar ook zitten er reflexzones op je voeten. Wat je misschien ook kan zien als kleine chakra’s, het is maar net hoe je het zelf invult.
Deze reflexzones zijn zenuw en meridiaan uiteinden van je organen, deze hebben ook invloed op je chakra’s. Wanneer je voeten worden gemasseerd, of je moet het zelf doen, dan prikkel je deze reflexzones van bepaalde organen. Door deze prikkeling geef je een signaal aan je lichaam dat het zich mag gaan helen en spanningen kan loslaten. Naast dat in heel je lichaam spanningen worden los gelaten, zorgt het ook voor aarding. Dus masseer er dagelijks lekker op los!

Extra tip: Is je kind wat onrustig? Laat het lekker op de bank liggen of een luie stoel en ga zijn voeten masseren. Vind je kind dit niet fijn of is het gevoelig? Hou ze dan gewoon even vast. Na enkele minuten zal je kind waarschijnlijk wat rustiger worden en meer ontspannen.

3. Ga op blote voeten lopen
Ja dat lees je goed, op blote voeten lopen! Net zoals jij, je buurman, edelstenen, bestaat de aarde ook uit energie. Als je op blote voeten loopt ben je in contact met de aarde, waardoor je automatisch aarde energie opneemt via je voetchakra’s. Op deze manier laat je ‘onbewust’ aarde energie in je lichaam komen, tijdens een meditatie doe je dit bewust. Zoals we net al vertelden zitten op je voeten zitten reflexzones, dit zijn zenuw- en meridiaanuiteinden van je organen en klieren. Doordat je op blote voeten loopt drukt de ondergrond rechtstreeks op de reflexzones. Waardoor deze geprikkeld en gestimuleerd worden, net zoals bij een voetmassage. Dus schoenen uit en lekker met de voeten in de modder!

aarding
>
X