fbpx

Mediteren, het brengt je geest tot rust, vermindert spanningen en daardoor ben je beter in staat te luisteren naar je lichaam, jezelf en je intuïtie. Het is niet altijd even makkelijk, maar iedereen kan het leren. Het is wetenschappelijk bewezen dat mediteren goed is voor:

  • de emotionele balans
  • voorkomen van depressies
  • ontwikkelen van compassie
  • een betere focus en concentratie
  • een verminderende schrikreactie
  • een gelukkiger leven
  • sterker immuun-systeem
  • minder angst
  • lagere bloeddruk
  • minder eenzaamheid
  • betere slaap

Mediteren kan thuis, maar dat komt er vaak niet van. Er komt vaak van alles tussendoor waardoor we het geen prioriteit geven.
Het is ook iets wat je moet oefenen en je eigen maken. Dat gaat niet altijd meteen vanzelf. Vandaar de meditatie-uurtjes waarin we het samen doen.
Het samen doen versterkt ook de kracht van de energie en dus ook de meditatie en bewustwording.

Meditatie-uurtjes zijn er voor jong en oud en ook speciaal voor de (hoog)gevoeligen onder ons.
Tijdens het meditatie-uurtje word je meegenomen naar jezelf, je lichaam en geest komen tot rust. Je kunt je even volledig ontspannen.
Dit door middel van luisteren naar muziek, meditatie -,  visualisatie-, en ademhalingsoefeningen.

Op deze pagina vindt je enkele meditaties die jij of je kind(eren) kunnen vast thuis kunnen doen om beter te aarden, om meer rust in jezelf te vinden, om je hoofd leeg te maken en beter te kunnen slapen. Ze zijn ingesproken door Kirstie die de meditatie-uurtje ook begeleidt.

Aardingsoefening voor volwassenen

Aardingsoefening voor kinderen

Slaapmeditatie voor volwassenen

Slaapmeditatie voor kinderen